مقالات

روتین های مراقبت از پوست روزانه

روتین های مراقبت از پوست

حال که توانسته اید نوع پوست خود را بشناسید، در قدم بعدی باید یک روتین کامل برای مراقبت از پوستتان تهیه کنید. این روتین ها به بهبود بسیاری از مشکلات پوستی کمک می کنند و همچنین از بروز مشکلات و نگرانی های پوستی بیشتر نیز پیشگیری می کنند. از این رو سبب سالم و شاداب و جوان تر ماندن پوست شما می شوند. به عنوان مثال اگر پوست چربی دارید می توانید از محصولات کنترل کننده چربی استفاده نمایید و اگر پوست خشکی دارید از رطوبت رسان های قوی تری در روتین خود استفاده کنید. در حالت کلی روتین های مراقبت از پوست به سه دسته روتین پوستی روزانه، روتین پوستی شبانه و روتین پوستی هفتگی تقسیم بندی می شوند. در ادامه در رابطه با این روتین ها به طور مفصل توضیح داده می شود.

 

آشنایی با مراحل روتین پوستی روزانه

  • شستشوی پوست با یک شوینده ملایم

پوست در طول شب و وقتی که شما در خواب به سر می برید، بیشترین میزان فعالیت را دارد. شب ها زمان بازسازی و سم زدایی طبیعی پوست است. از این رو صبح ها پس از بیدار شدن باید صورتتان را با یک شوینده ملایم تر بشویید تا این سموم از روی پوست حذف شوند. بهتر است شوینده هایی که در روتین روزانه استفاده می کنید، ملایم تر باشند.

  • تونر

تونرها محصولاتی هستند که پس از شستشوی صورت برای متعادل ساختن PH آن به کار می روند. علاوه بر این پوست را برای جذب مواد مغذی سایر مراحل آماده می سازند. در انتخاب تونر نیز باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید. همچنین فراموش نکنید که می توانید صبح ها از تونرهای ملایم تر و خصوصا آبرسان استفاده نمایید.

  • سرم ها

در این مرحله پوست شما آماده جذب مواد فعال موجود در سرم های پوستی می باشد. بهترین سرم ها برای استفاده در روتین های روزانه، سرم های آبرسان و ویتامین سی هستند. سرم های آبرسان، رطوبت مورد نیاز سلول های پوست را تامین کرده و مانع خشک شدن آن می شوند. از این رو جزو اصلی ترین محصولات یک روتین پوستی به شمار می روند. از طرفی پوست ما در طول روز در معرض رادیکال های آزاد و آسیب های محیطی قرار می گیرد. سرم های ویتامین سی و آنتی اکسیدان ها بهترین محصولات برای مقابله با این عوامل آسیب رسان هستند.

  • کرم های دورچشم

پس از رسیدگی به پوست صورت، نوبت به پوست ظریف و حساس دور چشم ها می رسد. در روتین های صبحگاهی و روزانه بهتر است از کرم های دور چشم آبرسان و ملایم و سبک استفاده نمایید.

  • کرم های مرطوب کننده 

پس از جذب سرم های پوستی توسط پوست، نوبت به استفاده از کرم ها که بافت غلیظ تری دارند، می رسد. کرم های مرطوب کننده در واقع عملکرد سرم های آبرسان را کامل می کنند. این کرم ها با ایجاد یک لایه روی پوست، رطوبتی را که آبرسان ها وارد پوست کرده اند، در آن نگه داشته و مانع از دست رفتن آن می شوند. بنابراین با حفظ رطوبت در پوست، آن را به مدت طولانی تری مرطوب نگه می دارند.

  • استفاده از ضد آفتاب در طول روز با تمدید هر 2تا3 ساعت یکبار

همان طور که می دانید اشعه های نور خورشید اصلی ترین عامل آسیب به پوست و ایجاد پیری زودرس، لک های تیره و چین و چروک ها هستند. از این رو محافظت از پوست در برابر این اشعه های مضر تاثیر زیادی در سالم و جوان ماندن پوست دارد. لذا شما باید در آخرین مرحله از روتین مراقبت از پوست روزانه خود از یک ضد آفتاب مناسب با پوستتان استفاده نمایید.

 

افزودن به بوک مارک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *