مقالات

آشنایی با مراحل روتین پوستی شبانه و هفتگی

آشنایی با مراحل روتین پوستی شبانه

 

  • پاک کردن آرایش و آلودگی ها 

پوست ما در طول روز در معرض انواع آلودگی ها، مواد آرایشی، کرم های مراقبتی و … قرار می گیرد. باقی ماندن این مواد روی پوست سبب مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش و لک و کدری و … می شود. از این رو ضروری است که هر شب قبل از خواب پوست خود را دو مرحله تمیز کنیم.

در اولین مرحله باید با استفاده از یک میسلارواتر یا محلول ها و روغن های پاک کننده، تمام آلودگی ها و آرایشی را از روی صورت پاک کنیم.

  • شستشوی پوست با شوینده مخصوص صورت

در مرحله دوم پاکسازی پوست شبانه، از یک شوینده مناسب نوع پوست خود استفاده کنید. شوینده های صورت در روتین شب می توانند قوی تر و یا دارای اثرات درمانی و مواد فعال باشند.

  • تونرها

پس از شستشوی پوست نوبت آن است که به کمک یک تونر مناسب، تعادل را به آن باز گردانیم. همچنین پوست را در بهترین شرایط برای حداکثر جذب مواد مغذی قرار دهد. همچنین تونر ها باعث شادابی بیشتر پوست و جمع شدن منافذ پوستی خواهند شد.

 

  • سرم های درمانی 

پس از استفاده از تونر، پوست شما آماده پذیرش سرم ها می باشد. شب ها می توانید با توجه به مشکلات پوستتان، از سرم های آبرسان قوی یا سرم های درمانی ضد چروک، ضد لک و لایه بردار استفاده نمایید.سرم های حاوی هیالورونیک اسید و اسید آمینه سبب آبرسانی و تغذیه عمیق تمام لایه های پوست می شوند. از این رو به درمان و پیشگیری از ایجاد خطوط و چروک های پوستی کمک می کنند. این سرم ها همچنین با بهره گیری از مجموعه ای از فناوری های پیشرفته ضد پیری به جوانسازی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کنند. همچنین بسیاری از سرمها به کمک ترکیبات فعال خود همچون پپتاید و ماتریکسل میزان کلاژن سازی پوست را افزایش داده و از شل شدن پوست جلوگیری می کند. این سرم ها به پوست کمک می کند سالم و جوان تر بماند.

  • محصولات دورچشم

از آنجایی که شب ها زمان بازسازی پوست است. بنابراین کرم های دورچشم مورد استفاده در روتین های شبانه باید قوی تر از کرم های دورچشم روزانه باشند.برای یکدست شدن پوست و درمان خطوط ریز و چین و چروک های عمیق تر و شادابی این ناحیه حساس از پوست صورت شما به کرمهای دور چشم در روتین خود نیاز دارید.

  • کرم های مرطوب کننده پوست

پس از استفاده از سرم ها و محصولاتی که بافت رقیق تری دارند، نوبت به محصولات غلیظ با بافت کرمی می رسد. کرم ها یک لایه محافظ برای نگهداری رطوبت پوست ایجاد می کنند. همچنین اثرات درمانی مضاعفی را به پوست می دهند. رطوبت رسانی به پوست و مرطوب نگه داشتن سطح آن با ترکیبات مورد نیاز نوع پوست مصرف کننده مانع از خشک و کدر شدن پوستتان می شود. همچنین مرطوب کننده ها مانع از تبخیر آب پوست شده و طراوت بیرونی پوست را به ارمغان می آورند.

روتین پوستی هفتگی

یکی از عواملی که باعث کدر شدن پوست شده و حتی مانع جذب کامل محصولات مراقبتی می گردند، انباشته شدن آلودگی ها و سلول های مرده و لایه های قدیمی پوست هستند. از این رو حذف این لایه های مرده به تجدید سلولی و جوان شدن پوست کمک می کند و سبب می شود که سلول های تازه جایگزین آن ها شوند و همچنین بسیاری از مشکلات پوستی و لک و تیرگی ها از بین رفته و پوستی شفاف و صاف تر را به شما هدیه خواهد داد.

لایه های مرده روی سطح بیرونی پوست به کمک لایه بردارهای پوست از بین می روند. بنابراین با توجه به دلایل گفته شده، ضروری است در کنار مراقبت های روتین روزانه و شبانه پوست، در یک روتین منظم هفتگی به لایه برداری ملایم پوست بپردازیم.
استفاده از لایه بردارهای شیمیایی و فیزیکی یا اسکراب ها از تجمع سلول های مرده جلوگیری کرده و مانع زبر و ضخیم و کدر شدن پوست می شود. از طرفی منافذ پوست را که در اثر آلودگی و چربی اضافی و …، مسدود شده اند را باز کرده و مانع ایجاد جوش و لک های تیره می شود. لایه برداری پوست به درمان تیرگی ها و خطوط سطحی آن نیز کمک می کند. همچنین با تصفیه نمودن کامل پوست میزان جذب مواد مغذی توسط پوست را افزایش می دهد.

افرادی که پوست های چرب و مختلطی دارند، می توانند به صورت دو تا سه بار در هفته پوست خود را لایه برداری کنند. این میزان برای افراد دارای پوست خشک و حساس تا یک بار در هفته کفایت می کند.
همچنین علاوه بر اسکراب ها، شما می توانید دو تا سه شب در هفته با توجه به نوع پوستتان از لایه بردارهای شیمیایی مانند سرم ها و تونرهای اسیدی و لایه بردار استفاده نمایید. این لایه بردارها دارای اثرات قدرتمند جوانساز، ضد لک، ضد جوش، روشن کننده و نرم کننده هستند. البته به خاطر داشته باشید که استفاده از چند ترکیب لایه بردار به طور همزمان در یک روتین پوستی قابل انجام نبوده و باید با احتیاط بیشتری مصرف شوند.

افزودن به بوک مارک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *